torsdag 13 oktober 2011

vad vet du om månljuset förrän du blivit sönderslagen under det

Försökte mig på att fotografera månen innan, men med kitobjektivet så gick det kanske inte jättebra... Men ändå bättre än vad jag förväntat mig!
Det är något jag ska träna på och förbättra, skulle även vilja fotografera en hel stjärnhimmel med måne och allt, dock lite svårt med alla gatlyktor som finns här runtomkring...

Detta är den enda bilden jag änsålänge redigerat, otroligt inzoomad och inte så speciellt skarp, men den duger som en första 'månbild'. Man måste ju har något att utgå ifrån när man vill förbättras, right?
 

13 oktober 2011
Nikon D7000 + Nikkor 18-105/1:3-5,6

1 kommentar:

  1. Jag tycker du och jag snor bilen och kör ut någonstans där det inte finns gatlycktor!

    Sv: Tackar :)

    SvaraRadera