söndag 2 oktober 2011

I was born into a hearse

Tänkte ta några enkla porträttbilder idag då jag inte haft någon fotografering denna helgen och jag verkligen inte haft någon lust alls att gå ut.
(Men vill ju såklart uppdatera)

Började måla svarta streck över ansiktet men det blev inte alls som jag hade tänkt mig, så lite surt gick jag ner i duschen för att tvätta bort färgen, och när jag kom ut ur duschen hade jag bara färg kvar runt ögonen och över läpparna vilket såg väldigt hemskt ut. 

Då tog jag denna bilden:
 Moa 2 oktober 2011
Nikon D7000 + Nikkor 18-105/1:3-5,6

Först så gillade jag inte bilden alls, fokusen låg inte där den skulle, allt såg suddigt ut och den var mest hemsk.
Men nu när jag redigerat den och kollat på den ett tag så är jag glad att fokusen hamnade på läpparna istället för på ögonen för det gör den lite unik, för visst är det nästan alltid fokus på ögonen på porträttbilder?
Kritik eller åsikter? Kommentera gärna!

3 kommentarer: